Turkey TUR  

rss

  • rss
Basın Bültenleri - Amway
Girişimciliğin Gen Haritası Paneli

2015/03/24 - 

Amway ve Boğaziçi Üniversitesi iş birliğiyle girişimciliğin gen haritası çıkarıldı

Dünyanın en büyük doğrudan satış şirketi Amway ile Türkiye’nin girişimcilik konusunda öncü kurumu Boğaziçi Üniversitesi’nin birlikte düzenlediği ve alanında uzman isimlerin katıldığı ‘Girişimciliğin Gen Haritası’ panelinde, Amway’in her yıl hazırladığı ‘Amway Küresel Girişimcilik Raporu’nun sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre, Türkiye’den katılanların yüzde 68’i girişimciliğe pozitif bakıyor ancak bu oran araştırmaya katılan 38 ülkenin ortalamasının altında kalıyor. Araştırma Türkiye’de girişimciliğe yaklaşımın, eğitim seviyesi, yaş, kazanç ve cinsiyet gibi demografik etkenlere göre değiştiğini vurguluyor. Üniversite mezunlarının mezun olmayanlara, 35 yaş altındakilerin 35 yaş üstündekilere ve erkeklerin kadınlara kıyasla girişimciliği daha fazla desteklediği gösteriliyor.

Dünyanın en büyük doğrudan satış şirketi Amway ve Türkiye’nin girişimcilik konusunda öncü kurumu Boğaziçi Üniversitesi birlikte ‘Girişimciliğin Gen Haritası’ isimli bir panel düzenledi. Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall’da gerçekleşen etkinlikte, Türkiye’nin girişimcilik serüveni incelendi ve GFK tarafından hazırlanan ‘5. Amway Küresel Girişimcilik Raporu’nun (AGER/ Amway Global Entrepreneurship Report)   sonuçları açıklandı.

Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker ve Amway Avrupa Dış İlişkiler Bölge Müdürü Candan Çorbacıoğlu’nun açılış konuşmasıyla başlayan panel, Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün, KAGİDER Başkanı Dr. Gülden Türktan, armut.com Kurucusu ve CEO’su Başak Taşpınar Değim ve Fuskey.com’un Kurucu Ortağı Doğan Asil gibi girişimcilik alanında deneyimli isimlerle devam etti. Cem Seymen’in moderatörlüğünde düzenlenen oturumlarda Türkiye’de girişimciliğin dünü ve bugünü değerlendirilirken, gençlerin girişimciliğe olan ilgisi ve girişimcilik eğitimlerinin önemi tartışıldı.

Türkiye dünya ortalamasının altında

Etkinlikte, girişimcilik ruhunu öne çıkarmak için çalışmalar yapan Amway’in her yıl düzenlediği Amway Küresel Girişimcilik Raporu’ndan 2014 yılının ilgi çekici satırbaşları duyuruldu. Amway ile TUM (Technische Universität München) Yönetim Okulu Strateji ve Organizasyon (Kürsüsü) Başkanlığı’nın hazırladığı rapor, GFK Genel Müdür Yardımcısı Fulya Durmuş tarafından sunuldu. 38 ülkede yaşları 14 ile 99 arasındaki 43 bin 902 erkek ve kadınla yüz yüze ve telefonla yapılan anketlerle gerçekleştirilen araştırma, girişimciliğin her geçen yıl artan önemini ortaya koydu.

Türkiye 38 ülke arasında 25. sırada yer alıyor

Türkiye, girişimciliği olumlu değerlendirme açısından araştırmada yer alan 38 ülke arasında 25. sırada bulunuyor. Türkiye’de yüzde 68’lik bir kesim girişimciliğe karşı olumlu bir duruş sergilerken, bu oran İsveç’te yüzde 94, Meksika ile Norveç’te yüzde 93, Brezilya’da yüzde 91 ve Danimarka ile Finlandiya’da yüzde 90’a yükseliyor. Türkiye, yüzde 75 oranındaki dünya ortalamasının altında kalıyor. Araştırmaya göre Türkiye’de farklı bölgeler arasında da değişiklikler görülüyor. Girişimciliğe karşı en olumlu tavrı sırasıyla yüzde 82 oranıyla Doğu Anadolu Bölgesi, yüzde 71’le Karadeniz, yüzde 70’le İç Anadolu, yüzde 62 ile Ege ve yüzde 61 ile Akdeniz Bölgesi gösteriyor.

Erkekler kendi işinin sahibi olmaya daha olumlu bakıyor

Araştırma Türkiye’de girişimciliğe yaklaşımın, eğitim seviyesi, yaş, kazanç ve cinsiyet gibi demografik etkenlere göre değiştiğini vurguluyor. Üniversite mezunlarının yüzde 74’ü girişimciliğe karşı olumlu bir tavır sergilerken, lisans diploması olmayanların sadece yüzde 66’sı girişimciliği olumlu olarak değerlendiriyor. Erkeklerin yüzde 73’ü, kadınların ise yüzde 62’si kendi işini kurmayı düşünebileceğini söylüyor. 35 yaşın altında olanlar, yüzde 71 oranla, diğer yaş gruplarına kıyasla girişimciliği en pozitif gören grup olarak öne çıkıyor. Bu oran 35 ile 49 yaş arasında yüzde 65’e, 50 yaş ve üzerinde ise yüzde 53’e düşüyor. Haneye giren net gelir ile girişimcilik arasında doğru orantı olduğu görülüyor. Net kazanç yükseldikçe, girişimciliğe karşı bakış açısı daha olumlu hale geliyor. Çocuk sahibi olmayan bireyler yüzde 71 oranıyla, çocuklulara kıyasla (yüzde 63) girişimciliğe daha yakın duruyor.

Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün panelde yaptığı konuşmada araştırmaya göre en çok bir işverenden bağımsız olma isteğiyle yeni bir işe başlandığının altını çizdi: “Her yıl büyük bir özenle gerçekleştirdiğimiz araştırmayla girişimciliğin yol haritasını çıkararak girişimciliğe engel olan etkenlerin azalması için çalışıyoruz. Türkiye’de en çok bir işverene bağlı olmamak isteğiyle girişimci olunuyor. İkincil ekonomik beklentiler, aile ile kariyerin daha kolay uyum sağlayabilmesi ve kişisel tatmin gibi nedenler de onu takip ediyor.”

Bilgi için:                      

Ebru Kalu / desiBel Ajans – 0212 231 06 73 / 0532 691 82 56

Ceren Alkan / / desiBel Ajans – 0212 231 06 73 / 0530 016 58 12

 

Yorum Yapınız

E-posta adresi yayınlanmayacaktır
* Zorunlu Alan

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia