Turkey TUR  

rss

  • rss
Sosyal Sorumluluk

TOPLUMU ÖNEMSİYORUZ

Kurumsal vatandaşlık, 1959 yılında kurulduğundan beri Amway’in kurumsal felsefesinin önemli bir parçasını oluşturmuştur. Şirket, çalışanları ve Serbest Girişimcileri Avrupa ve dünya çapındaki yerel halklara destek sağlamaktadırlar. Amway’in çocuklara yönelik One by One™ kampanyası çerçevesinde, çocuk yuvaları, oyun parkları ve gençlere yönelik sağlık hizmetleri için fon sağlanmasına yardımcı olmak suretiyle, yardıma muhtaç durumdaki çocuklara destek verilmesi   amaçlı çeşitli yardım faaliyetlerinin koordinasyonu yürütülmektedir. Amway, Avrupa çapında çocukların daha iyi bir yaşam sürmesi amacına hizmet etmek üzere kaynak sağlayan birçok yardım kuruluşunu desteklemektedir. Amway; 2003 yılından bu yana One by One Kampanyası ile toplanan 225 milyon ABD Doları tutarındaki bağış ve Amway çalışanları ve Serbest Girişimcileri tarafından dünya çapındaki çocuklara yönelik kampanyalar kapsamında sunulan 3,1 milyon saatlik kurumsal gönüllü hizmet ile, dünya çapında 11 milyon çocuk için umut ve olanak kaynağı olmuştur.

Amway Avrupa 2001’den bu yana UNICEF ’i (United Nations Children’s Fund – Birleşmiş Milletler Çocuk Fonu) desteklemektedir. Hali hazırda UNICEF One by One bağışlarının en büyük faydalanıcısı olup, kuruluşa sadece 2010 yılında 1,1 milyarlık bağış aktarılmıştır. Türkiye’de yeni anaokulları inşa edilmesine yönelik Brick by Brick (Tuğla üstüne Tuğla) kampanyası ve 200.000 ABD Dolarını aşkın bağışın toplandığı 2010 Ocak ayındaki Haiti depremindeki kurtarma çalışmalarına yardım kampanyası bu projelere örnektir.

Amway, Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Pakistan’daki sel felaketleri ve İtalya’nın L’Aquila ve Türkiye’de Van depremi gibi dünyanın çeşitli yerlerinde son zamanlarda meydana gelen birçok doğal afete yönelik yardım çalışmalarını da desteklenmiştir. Şirket, bağış yaparak, ürün vererek ve gönüllü yardım faaliyetlerinde bulunarak desteğini hiçbir zaman eksik etmemiştir.

Amway Türkiye kuruluşundan bugüne kadar Amway Serbest Girişimcileri’nin de katılımıyla tonlarca çöp ve geri dönüştürülebilir katı atığın toplanmasını sağlayan bir çok faaliyet ile Türkiye’nin değişik bölgelerinde ağaçlandırma projeleri gerçekleştirmiştir. Amway Türkiye, UNICEF Türkiye Milli Komitesi’nin Türkiye’de yürüttüğü programlarının gelişmesine katkıda bulunmuştur. Amway Türkiye bu programlar çerçevesinde Gaziantep’de Köksalan İlköğretim Okulu yapımını üstlenmiştir. Amway Türkiye, bunun yanında Amway Avrupa bağlı şirketlerinin katkılarıyla Milli Eğitim Bakanlığı ve Unicef ortaklığında gerçekleştirilen “Anaokulu Ekliyoruz” kampanyası kapsamında Van’da 2 anaokulu açmıştır. Ayrıca, Türkiye’de okul çağındaki gençlerin iş hayatına hazırlanmalarına yardımcı olmak üzere geliştirilen JUNIOR ACHIEVEMENT (Genç Başarı) programının ülkemizde uygulanmasına öncülük etmiştir.

 

ÜZERİNDE YAŞADIĞIMIZ GEZEGENİ ÖNEMSİYORUZ

Gerçekleştirdiği faaliyetlerin çevreye yönelik etkilerinin yönetilmesi, çevre yönetim sistemlerini her yıl daha da geliştiren Amway’in kurumsal sorumluluğunun vazgeçilmez bir parçasıdır.

Amway 2010 yılında Avrupa çapındaki faaliyetleri kapsamında yeni çevre uygulamaları kılavuzları kullanımını başlatarak, geniş kapsamlı bir çevre yönetim sisteminin geliştirilmesine adım atmış, ve bir de yerel ve uluslararası faaliyetlerinin sürdürülebilirliğinin arttırılmasına ilişkin bir program başlatmıştır. Pozitif sürdürülebilirlik faaliyetlerine ilişkin diğer bir örnek de, Ev Bakım serisindeki bazı ürünlerin üretiminin Amerika Birleşik Devletleri’nden Avrupa’ya taşınmasıyla, nakliyeden kaynaklanan karbon salınımlarında %79’lara varan azalma sağlamasıdır.

Amway binalarında gerçekleştirilen enerji tasarrufu önlemleri iklim değişikliği sorunuyla baş etmenin ve maliyet tasarrufu sağlamanın akıllı bir yoludur. Örneğin Amway’in Almanya’nın Münih kentindeki yönetim merkezinde, 2 yıl içinde, doğal gaz tüketimi %43, elektrik tüketimi ise %22 oranında azaltılmıştır. Polonya’nın Krakow kentindeki Amway İş Merkezinde ofisler en son teknolojiye dayalı çevreye dost özellikler dikkate alınarak tasarlanmıştır.

Çevresel etkileri azaltan ürün, süreç ve ambalajların kullanılması, Amway politikalarının önemli bir hedefidir. Sevkiyatlarda kullanılan karton koliler doğada %100 kolayca çözünebilen mısır nişastası gevşek dolgusu içeren %60 geri dönüşümlü malzemeden üretilmektedir. Şirket, Yaşam Döngüsü Analizini kullanarak ürünlerinin çevreye yönelik etkilerini azaltmaya devam ederken, NUTRIWAY de bitkilerini kendi sürdürülebilir bir şekilde yönetilen çiftliklerinde yetiştirmekte, hasadını yapmakta ve işlemektedir.

Amway 2014 yılına kadar sera gazı salınımlarını yüzde 25 oranında azaltmak, atıklarını minimum düzeye indirmek, yüzde 95’e kadar tam kapsamlı geri dönüşümlülüğü garanti etmek, su tüketimini %10 azaltmak ve kullandığı alternatif enerji kaynaklarını yüzde 15 arttırmak suretiyle, dünyanın önde gelen sürdürülebilir doğrudan satış şirketi olmayı hedeflemektedir.

 

İNSANLARI ÖNEMSİYORUZ

Avrupa’daki Amway çalışanlarının beceri ve motivasyon düzeyleri şirketin başarısında çok büyük bir rol oynamaktadır. 2010 yılında Amway, herkesin başarılı olacağı ve potansiyeline ulaşma fırsatını elde edeceği bir çalışma ortamı yaratmaya gayret etmiştir. Şirket farklılığı ve gelişimi teşvik etmeyi sürdürmekte, yan sosyal yardımlar sağlamakta, sağlık ve güvenlik konusunda yüksek standartları garanti etmektedir.

Amway’in Serbest Girişimcileri şirketin başlıca elçileri olup, geniş kapsamlı eğitim ve gelişim programlarıyla desteklenmektedirler. Amway Akademi, sınıf-içi eğitimler, e-öğrenim kursları ve internet sunumlarından oluşan entegre bir profesyonel eğitim sistemidir. 2010 yılında, 500.000’in üzerinde Serbest Girişimci yüzde 98’i ücretsiz olan ve uzman eğitmenlerce verilen eğitimlerden faydalanmışlardır.

 

***

Daha fazla bilgi için: blogs.amway.com/onebyone,

 

___

 

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia